Verhalen
Samen plezier maken, dat vinden we het allerbelangrijkst.
Roos Hofman (Marketeer)
Ik ben Roos, 19 jaar, en woon in Rijssen bij mijn ouders, twee broers en onze hond. Ik studeer Creative Business en zit in het tweede jaar, waar ik me specialiseer in educatie en ontwikkeling. In mijn...Ik ben Roos, 19 jaar, en woon in Rijssen bij mijn ouders, twee broers en onze hond. Ik studeer Creative Business en zit in het tweede jaar, waar ik me specialiseer in educatie en ontwikkeling.
In mijn vrije tijd ben ik graag met vriendinnen. Daarnaast speel ik met veel plezier tennis en kijk ik ernaar uit weer mee te doen aan de competitie.
Bij Sans ben ik begonnen als verkoopster, een rol die ik nog steeds vervul. Daarnaast houd ik me sinds een half jaar bezig met TikTok en marketing – een leuke en creatieve toevoeging aan mijn werk.
Sinds wanneer werk je bij Sans?
Ik werk hier sinds maart 2021. Ik was net gestopt met voetballen en zocht een baantje voor op zaterdag. Via mijn moeder, die Nick kende, kwam ik bij Sans terecht. Hij zei: "Laat haar maar komen," en na een kort gesprek kon ik de week erop al beginnen. Het ging allemaal heel snel en was achteraf heel leuk!
Hoe ziet een werkdag bij Sans eruit?
Mijn dag begint om 09:30 uur met even bijkletsen met collega’s over het weekend of de afgelopen dagen. Daarna ga ik naar boven naar het kantoor, waar ik begin met het bijwerken van de mail. Vervolgens check ik de planning voor TikTok en ga ik aan de slag met het voorbereiden van nieuwe video’s. Dat betekent soms collega’s overhalen om mee te doen of het uitpakken van nieuwe kleding om te gebruiken voor de TikToks. Rond 12:00 uur lunchen we samen – tegenwoordig zelfs met tosti’s, heel gezellig!
Na de lunch ga ik verder met het opnemen/editen van de TikToks en laat ik de video’s goedkeuren door collega’s die erin voorkomen of door de inkoopafdeling om te checken of alles klopt met de merkpresentatie. Als alles akkoord is, plan ik de video’s in. Vaak kijk ik ook even hoe de laatste video’s presteren en krijg ik hierdoor inspiratie om de contentkalender verder in te vullen. Aan het eind van de dag zorg ik dat mijn taken afgerond zijn en alles klaarstaat voor de volgende keer.
Na het kantoorwerk begint om 18:00 uur mijn avondshift in de winkel op de herenafdeling. Het is een afwisselende dag waarin ik zowel mijn creativiteit als mijn verkoop skills kan inzetten.
Hoe zou je de sfeer bij Sans beschrijven?
Gezellig! Ik zou het ook informeel noemen. Mijn collega’s voelen echt als vriendinnen, wat het werk heel leuk maakt. Uiteraard ben ik naar klanten toe netjes en professioneel, maar de onderlinge sfeer is toegankelijk en prettig.
Wat maakt Sans anders dan andere werkgevers?
Sans is mijn eerste werkgever, dus ik heb geen andere werkervaring om mee te vergelijken. Als ik het vergelijk met wat ik hoor van vriendinnen, waardeer ik hier vooral dat de eigenaren, zoals Nick en Tom, ons ook op persoonlijk vlak kennen. Dat zorgt voor een fijne werksfeer.
Hoe ervaar je de managementstijl?
De managementstijl is heel toegankelijk. Het voelt niet echt als "management," maar meer alsof je alles open kunt bespreken. Je voelt je vrij om te zijn wie je bent en alles te zeggen, en dat maakt het werk heel prettig.
Hoe zie je jouw toekomst bij Sans?
Dat vind ik lastig om te zeggen. Ik ben net van specialisatie gewisseld in mijn studie, waardoor ik me nu richt op educatie en ontwikkeling, een richting die misschien niet helemaal bij Sans past.
Maar dat ligt niet aan Sans, want ik krijg hier alle kansen. Het feit dat ik me mag focussen op marketing en TikTok laat zien hoe flexibel ze zijn. Over vijf jaar hoop ik nog steeds iets te doen op het vakgebied van marketing, maar of dat bij Sans is, weet ik nog niet.
Welke mate van vrijheid ervaar je in je werk?
Ik ervaar veel vrijheid, vooral bij het stukje TikTok. Natuurlijk worden de filmpjes wel gecontroleerd, maar mijn initiatieven worden enorm gewaardeerd. Als je binnen Sans aangeeft welke kant je op wilt, krijg je daar echt ruimte voor. Dat maakt het werk extra leuk. Zijn er nog andere dingen die tekenend zijn voor Sans? In de vier jaar dat ik hier werk, heb ik me echt kunnen ontwikkelen. Het voelt vertrouwd en ik ben blij met de kansen die ik krijg om mezelf verder te ontwikkelen.
Esmee Dijkink (Orderpicker)
Ik ben Esmée, 23 jaar en woon in Wierden. In mijn vrije tijd sport ik 3 à 4 keer per week, van cardio tot krachttraining, alles wat mijn schema te bieden heeft, haha. Op dit moment ben ik...Ik ben Esmée, 23 jaar en woon in Wierden. In mijn vrije tijd sport ik 3 à 4 keer per week, van cardio tot krachttraining, alles wat mijn schema te bieden heeft, haha.
Op dit moment ben ik werkzaam als orderpicker (voor de online bestellingen) voornamelijk in de winkel in Rijssen. Voordat ik bij Sans aan de slag ging, heb ik mijn opleiding Retailmanagement (mbo niveau 4) afgerond.
Sinds wanneer werk je bij Sans?
In 2019 kwam ik via mijn docent bij Sans terecht om hier mijn eindstage te doen. Tijdens mijn stage van 10 weken heb ik op verschillende afdelingen meegelopen, zoals de winkel en het onlineteam. Hier ontdekte ik hoe leuk het is om online bestellingen te verwerken. Die ervaring leidde ertoe dat ik nu als orderpicker bij Sans werk.
Ik werk hier sinds 20 oktober 2019, dus afgelopen jaar heb ik mijn 5-jarig jubileum alweer kunnen vieren!
Hoe ziet een werkdag bij Sans eruit?
Rond 07:50 uur kom ik aan bij de winkel in Rijssen. Ik begin mijn dag met een kopje thee en een gezellig praatje met collega’s. Om 08:00 uur ontvang ik vanuit het warehouse in Nijverdal de picklijst met alle online bestelde artikelen. Daarmee start mijn werk: het verzamelen van de artikelen in de winkel in Rijssen. Als de voorraad van een artikel bijna op is, haal ik de laatste maten uit de winkel.
Om 10:00 uur hebben we een korte pauze, waarna ik doorga met het afwerken van de picklijst tot de middagpauze om 12:30 uur. Op drukke dagen, zoals tijdens feestdagen, kan de picklijst extra groot zijn. Dan stuur ik een collega aan om samen de bestellingen sneller te verzamelen. Ik voel me verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat alles op tijd klaar is, zodat de kleding opgehaald kan worden en naar het warehouse in Nijverdal wordt gebracht om opgestuurd te worden.
Tussendoor ben ik vaak aan het schakelen. Soms ontvang ik bijvoorbeeld appjes over ontbrekende artikelen. Dan zoek ik snel in de winkel om te zorgen dat de bestelling compleet is. Het is een veelzijdige functie waarin flexibiliteit en snel schakelen centraal staan.
Hoe zou je de sfeer bij Sans beschrijven?
De sfeer met de collega’s onderling is heel gezellig. Natuurlijk kunnen pieken in online bestellingen ervoor zorgen dat de dag anders loopt dan verwacht, maar we voelen ons samen verantwoordelijk om alles voor elkaar te krijgen.
Aan het einde van een drukke dag kijk ik met trots terug op hoe we elkaar als team helpen. Dat vind ik het allerbelangrijkst: samenwerken en bijspringen waar nodig.
Wat maakt Sans anders dan andere werkgevers?
Dit is mijn tweede echte baan, dus ik vind het lastig om te vergelijken.
Hoe ervaar je de managementstijl?
Wanneer je zelf de verantwoordelijkheid durft te nemen en daarin ook duidelijk communiceert, dan krijg je er veel vrijheid voor terug. Duidelijke communicatie is heel belangrijk.
Hoe zie je jouw toekomst bij Sans?
Ik vind het lastig om te zeggen waar ik over vijf jaar sta. Eerlijk gezegd heb ik er ook nog niet echt over nagedacht of bij stilgestaan. Is dat erg? Haha.
Welke mate van vrijheid ervaar je in je werk?
Als je communiceert, dan krijg je er veel voor terug, zo heb ik nu heel veel meer vrijheid dan 5 jaar geleden. Durf jezelf open te stellen, ook voor nieuwe dingen, zo ben ik ook doorgegroeid binnen Sans.
Zijn er nog andere dingen die tekenend zijn voor Sans?
Ik kan zo niks meer bedenken, wordt het wel een leuk interview? Haha.
Claudia van Gaveren (Verkoopmedewerkster)
Even voorstellen! Maak kennis met onze Claudia, 29 jaar jong en alweer bijna 8 jaar werkzaam voor sans. Wat allemaal begon met het inleveren van haar cv bij Judy (nu tevens collega), resulteerde al snel...Even voorstellen!
Maak kennis met onze Claudia, 29 jaar jong en alweer bijna 8 jaar werkzaam voor sans. Wat allemaal begon met het inleveren van haar cv bij Judy (nu tevens collega), resulteerde al snel in een enthousiaste Claudia na een meeloopdag. Ze wist het zeker: hier wil ik aan de slag!
Claudia is de eerste jaren begonnen op de heren- en damesafdeling en staat nu sinds 6 jaar op de afdeling herenmode van PME, waar ze een soort van haar eigen afdeling runt. Ze pakt hier alles van A tot Z op. Denk hierbij aan de presentatie van de afdeling, het aanvullen van de (nieuwe) collecties tot het herindelen en het bestellen. Ze is van alle markten thuis en is zij is dan ook het gezicht van de afdeling met merken van ‘just brands’.
Hoe ziet een dag bij Sans eruit?
“Elke dag is verschillend, het is echt nooit hetzelfde. De ene dag komt er heel veel nieuwgoed binnen en de andere dag is het heel druk met klanten. De klant staat altijd op nummer 1 en wordt dan ook van top tot teen geholpen. De rustige dagen vullen we vaak in met nieuwe (wand)presentaties en het aanvullen van de collecties. Ik verveel me in ieder geval nooit.”
Hoe zou je de sfeer bij Sans beschrijven?
“We zijn echt een heel hecht en leuk team. Iedereen klikt met elkaar en ik vind dat ook heel belangrijk en fijn.”
Waarin onderscheidt Sans zich van andere werkgevers?
“Verantwoordelijkheid binnen de functie en wanneer je die pakt krijg je ook veel vrijheid. Sans is voor de klant ook heel erg open. We zijn echt wel een winkel die de klant goed te woord wil staan en waar nodig even de koffiemomentjes hebben met de vaste klanten. We willen er echt voor de klant staan.
Maar ik ben ook heel erg gegroeid in mijn rol als ik er zo op terug kijk. Ik heb veel verantwoordelijkheden in de functie en we helpen elkaar waar nodig.”
Hoe ervaar je de managementstijl binnen Sans?
“We hebben een floormanager, maar in principe kunnen we bij iedereen wel terecht. Het is voor mij heel open en toegankelijk, ook wanneer ze vragen voor mij hebben.”
Waar zie je jezelf over vijf jaar?
“Ik zie mezelf over 5 jaar nog wel bij Sans werken. En ook op de afdeling waar ik nu sta. Ik vind het gewoon heel leuk om heren te adviseren en ik heb ook helemaal mijn draai gevonden. Ik ga met plezier naar m’n werk toe en klanten helpen vind ik super leuk.”
Welke mate van vrijheid ervaar je in je werk en kun je daar voorbeelden van geven?
“Ik mag doen en laten wat ik wil. Alles gaat altijd in goed overleg. En ik merk ook dat eigen initiatieven enorm worden gewaardeerd.”
Zijn er nog andere belangrijke zaken die tekenend zijn voor Sans die nog niet benoemd zijn?
“Sans is heel erg open voor het personeel. Er worden heel veel leuke feestjes georganiseerd, van sport events en lekkernijen tijdens feestdagen tot maandelijkse XL borrels. Het is echt heel leuk en iedereen is er ook enthousiast over. Ze zijn er echt voor ons als personeel.”
Miranda Alberts (Verkoopster)
Even voorstellen! Ontmoet Miranda, 54 jaar jong en een doorgewinterde professional in de mode-industrie. Toen ze de vacature voor Stijladviseur bij Sans ontdekte, wist ze dat dit haar plek zou zijn....Even voorstellen!
Ontmoet Miranda, 54 jaar jong en een doorgewinterde professional in de mode-industrie. Toen ze de vacature voor Stijladviseur bij Sans ontdekte, wist ze dat dit haar plek zou zijn. Gestart op 4 december 2023, brengt zij nu haar passie voor mode naar de ‘feel good’ herenafdeling.
Hoe ziet een dag bij Sans eruit?
“Mijn dag begint met een gezellige kop koffie met collega's voordat we de deuren om 09:30 uur openen. Er is geen dag hetzelfde en er is altijd wel wat te doen, zoals het verwerken van goederen, helpen van klanten en het samenstellen van nieuwe collecties en kledingcombinaties.”
Hoe zou je de sfeer bij Sans beschrijven?
“Altijd gezellig! Leuke collega’s, goed teamgevoel en er is ruimte om vragen te stellen. Iedereen is heel collegiaal en er is echt een goede werksfeer.”
Waarin onderscheidt Sans zich van andere werkgevers?
“Sans maakt echt het verschil in hoe ze met klanten omgaan. Even dat dingetje extra zoals een kopje koffie, een bak met spekjes die er nu staat. Allemaal van die kleine dingen, zoals op de drukke dagen zijn ze rond gegaan met bitterballen (waar wij ook van mee mogen snoepen). En zo hebben we met alle collega’s ook een heerlijk paasei gehad. We worden echt goed verwend!”
Hoe ervaar je de managementstijl binnen Sans?
“Iedereen is zeer toegankelijk en laagdrempelig, wat de communicatie erg prettig maakt.”
Waar zie je jezelf over vijf jaar?
“Nou, ik zie mijzelf hier over 5 jaar nog wel werken en ik denk dat ik nog wel op dezelfde afdeling sta als waar ik nu sta. Ik zit lekker op mijn plek en ik heb wel het idee dat ik hier over 5 jaar ook mijn klantenkring op heb gebouwd. En dat mensen mij herkennen als een leuke verkoopster natuurlijk, maar vooral dat ik ze ook een écht persoonlijk kledingadvies kan geven.”
Welke mate van vrijheid ervaar je in je werk en kun je daar voorbeelden van geven?
“Ik ben er vrij in om de afdeling helemaal naar mijn eigen inzichten in te richten. Tuurlijk, je zorgt wel dat de merken bij elkaar blijven, maar voor de rest ben ik er helemaal vrij in. En dat is wel fijn.”
Zijn er nog andere belangrijke zaken die tekenend zijn voor Sans die nog niet benoemd zijn?
“Sans staat bekend als zeer klantvriendelijk. Ik had bijvoorbeeld vrijdag mensen uit de buurt van Gouda en die waren hier nog nooit geweest. En zij zeiden dat Sans bekend stond om de klantvriendelijkheid en dat kregen we achteraf ook te horen. En dat doet mij heel goed om daar ook aan bij te kunnen dragen. Ik heb het echt getroffen met Sans als werkgever, ik ben echt heel blij!”
Julian Kamphuis (Magazijnmedewerker)
Ontmoet Julian, 25 jaar oud en zo’n 4 jaar werkzaam bij Sans. Gestart als parttimer, werkte hij vooral in het weekend en op de donderdagavond naast zijn studie. Na het afronden van zijn studie Detailhandel...Ontmoet Julian, 25 jaar oud en zo’n 4 jaar werkzaam bij Sans. Gestart als parttimer, werkte hij vooral in het weekend en op de donderdagavond naast zijn studie. Na het afronden van zijn studie Detailhandel & Retailmanagement, is hij nu sinds 2 jaar fulltime bij Sans. Julian beschrijft zijn functie als een soort 'allround magazijnmedewerker'. Zijn taken zijn divers, van het beheren van het voorraadsysteem tot het oplossen van complexe orders, bijvoorbeeld bij producten die niet op voorraad zijn of verschillende artikelnummers hebben.
Hoe ziet je dag eruit?
Een typische dag voor Julian begint met een kopje koffie en het delen van verhalen met collega's. Daarna worden de bestellijsten geprint, zodat iedereen om 8 uur aan de slag kan gaan met het verzamelen van bestellingen. Op drukke dagen, zoals Black Friday, zorgen ze er altijd samen voor dat er voldoende bezetting is. Op de vrijdag en zaterdag geeft Julian leiding aan het team en springt hij bij waar nodig. Van troubleshooter tot verzending, met zijn veelzijdige kennis is hij een échte allrounder. “Op rustigere dagen richten we ons op onder andere op het op orde brengen van het magazijn, denk aan het verwerken van retouren, het schoonmaken en het doen van voorraadcontroles, indien nodig.”
Hoe is de sfeer bij Sans?
Julian ervaart Sans als een hecht familiebedrijf met een open cultuur en natuurlijke aansturing. Er is sprake van gelijkwaardigheid en duidelijke communicatie, waarbij iedereen betrokken wordt bij zowel teamtaken als individuele verantwoordelijkheden.
Waar zie je jezelf over 5 jaar?
“Zo ver kijk ik nog niet vooruit, ik leef meer met de dag, haha. Maar ik ben trots op mijn groei binnen het bedrijf. Als ik zie waar ik 4 jaar geleden begon, dan ben ik heel blij met waar ik nu sta. Ik voel me vrij in de functie en een gewaardeerd teamlid.”
Tim Ebeltjes (Aftersales)
Ontmoet Tim, 22 jaar en al drie jaar werkzaam bij Sans. Hij begon als orderpicker tijdens de zomer en naast zijn ICT-studie. Tim's zoektocht naar een bijbaan leidde hem naar Sans, waar hij opviel door...Ontmoet Tim, 22 jaar en al drie jaar werkzaam bij Sans. Hij begon als orderpicker tijdens de zomer en naast zijn ICT-studie. Tim's zoektocht naar een bijbaan leidde hem naar Sans, waar hij opviel door zijn interesse en vaardigheden in IT. Sinds 1,5 jaar combineert Tim aftersalestaken met service desk werkzaamheden.
Hoe ziet je dat eruit?
“Mijn werkdag begint rond 07:45 uur, dan open ik vaak de kantoren en drinken we eerst nog een kopje koffie met het team. Vanaf 8 uur duiken we samen in alle vragen rondom bestellingen. 's Ochtends bekijken we de e-mailboxen en verdelen we de taken. Daarnaast bekijken we ook alle platformen, zoals bol.com, op nieuwe beoordelingen en proberen hier altijd zo oplossingsgericht mogelijk op te reageren. Verder ondersteun ik waar nodig met technische vraagstukken. Met de verhuizing naar ons nieuwe warehouse heb ik geholpen bij de inrichting van werkplekken en alle connectiviteit hier omheen.”
Hoe is de sfeer bij Sans?
Tim omschrijft de cultuur bij Sans als 'no-nonsense'. Er wordt gehandeld vanuit vertrouwen en het is nooit een probleem om iets te vragen of een vrije dag op te nemen. De sfeer is laagdrempelig en toegankelijk.
Waar zie je jezelf over 5 jaar?
“Ik zou mijn IT-kennis graag verder uit willen breiden binnen Sans, waar ik dan ook alle vertrouwen in heb. De vrijheid in mijn werk en de stimulans om vooruit te gaan binnen het Sansteam kan ik enorm waarderen.”
Mirjam Braakman (Marketeer)
Mirjam vertelt over Sans Mirjam is de ‘allround marketeer’ bij Sans. Bijna 10 jaar geleden begon zij haar avontuur op de afdeling fotografie en sinds 3 jaar is zij actief onderdeel van het...Mirjam vertelt over Sans
Mirjam is de ‘allround marketeer’ bij Sans. Bijna 10 jaar geleden begon zij haar avontuur op de afdeling fotografie en sinds 3 jaar is zij actief onderdeel van het marketingteam. Hier beheert zij de sociale media, ondersteunt ze bij de webshop en is ze sparringpartner binnen de verschillende samenwerkingsplatformen. En als het even moet springt ze bij in ons magazijn als orderpicker, inpakker en/of bij aftersales.
De hoogste tijd om deze allrounder eens wat vragen over ons als werkgever te stellen!
Wat maakt jouw werkzaamheden zo leuk?
“Allereerst de afwisseling. Kleding is veelal seizoensgebonden, dus qua acties moet je altijd een vorm van flexibiliteit hebben. Denk aan nieuwe collecties, een uitverkoop of themadag als Sinterklaas of Black Friday. We doen er binnen Sans-Online alles aan om het voor onze klanten zo aantrekkelijk mogelijk te maken. En dat binnen een team dat hard werkt en snel kan schakelen geeft soms wel een kick.”
De sfeer bij Sans omschrijft Mirjam als één grote familie. Er wordt hard gewerkt, maar dan is ook alles mogelijk. Wanneer je laat zien dat je graag wilt, krijg je ook alle vrijheid en vertrouwen. Tom en Nick staan altijd open voor nieuwe ideeën en ontwikkelingen, maar vooral ook voor persoonlijke groei.
Hoe ervaar je de managementstijl binnen Sans?
“De deuren staan altijd open, iedereen is toegankelijk en heeft dan ook zijn/haar eigen rol. Die rol kan zo klein en groot zijn als je potentieel rijkt. Je moet wel je mannetje staan, maar dan krijg je ook echt alle ruimte.
Hoe ik mijn rol over 5 jaar bij Sans zie? Ik kijk nooit zover vooruit, maar ik zie wel dat we gaan groeien met ons marketingteam. We hebben steeds meer vernieuwing en aanvullingen op elkaar, waarnaast we online ook groeiambities hebben.”
Tom Sans (Mede-eigenaar)
‘Ik houd van de druk en stress van het ondernemen. Ik kan een kick krijgen van dingen die lukken die we zelf bedacht hebben en dat dit een succes is.’ Ondernemerschap in beeld met Tom SansTom...‘Ik houd van de druk en stress van het ondernemen. Ik kan een kick krijgen van dingen die lukken die we zelf bedacht hebben en dat dit een succes is.’
Ondernemerschap in beeld met Tom Sans
Tom Sans, mede-eigenaar van Sans-online deelt zijn passie voor ondernemen en hun reis in het ondernemerschap. Samen met zijn broer Nick Sans vormt hij een dynamisch duo met elk hun eigen expertise in de onderneming. Tom benadrukt zijn liefde voor de uitdagingen van ondernemen, genietend van het bedenken en realiseren van succesvolle ideeën.
Het begin
Van zijn eerste Esprit herenkleding winkel als franchise in de Haarstraat, naar een knallende online webshop waar meer dan 120 kledingmerken worden verkocht.
‘Als jonge kerel uit een ondernemersgezin zat ik al behoorlijk in het vak. Toen ik 22 jaar was heb ik in Rijssen een franchise herenkleding winkel gestart van het merk Esprit. Dit was een geweldige tijd waar ik naast het ondernemen ook de andere kant, van vertegenwoordiger zijn, heb ontdekt.
Na een aantal jaren gedraaid te hebben vroeg ik mijzelf af of ik afhankelijk wou blijven van één merk. En heb ik in 2006 samen met mijn broer Nick besloten om de fysieke kledingwinkel in Rijssen stukje bij beetje over te nemen.
In 2008 ben ik het internet letterlijk opgegaan, om mijn eigen website te bouwen met de motivatie dat de winkel online goed vindbaar zou zijn. Hierdoor kregen we de gelegenheid om onze merken ook in onze webshop te zetten. Terugdenkend aan deze periode is het geweldig om te zien hoe je letterlijk zelf de digitalisatieslag hebt gemaakt. Aan het begin starten op ons balkon, photoshop gedownload en maar foto’s klikken van alle kleding.
Met een goede vriend heb ik gezamenlijk de website gebouwd en tot 2016 hebben we dit samen gedaan. Door de explosieve groei in ons aanbod hebben we vanaf dat jaar besloten om over te stappen naar een externe partij die de verantwoordelijkheid ging dragen voor onze webshop.’
Toekomstplannen
Het is duidelijk dat innovatie bij Sans-online centraal staat. Het warehouse in Rijssen groeit uit zijn vestje en begin november staat de nieuwe oplevering van het nieuwe warehouse in Nijverdal gepland.
Tom: ‘De goedlopende website met app, de kinderkledinglijn waarbij weer een nieuwe doelgroep aan is geboord. We kijken met veel plezier naar de toekomst van Sans-online en alle ontwikkelingen die hier bij gaan komen.
Ondernemerschap is voor mij steeds vernieuwend zijn, ideeën bedenken, mogelijkheden zien en creëren. Meegroeien met de tijd, het aanbod, de klant, onze partners en vooral ook ons team.’
Rachab Aalvink (HR)
Werving en selectie, verzuim, personeelsplanning, en vooral een geweldig fijn en vast aanspreekpunt voor al onze collega’s, maak kennis met onze HR-topper Rachab! Start bij Sans ‘Ik ben 6...Werving en selectie, verzuim, personeelsplanning, en vooral een geweldig fijn en vast aanspreekpunt voor al onze collega’s, maak kennis met onze HR-topper Rachab!
Start bij Sans
‘Ik ben 6 jaar geleden begonnen bij Sans voor 3 weken vakantiewerk om de zomer te overbruggen. Na deze weken ben ik gevraagd of ik kon blijven als winkelmedewerkster. Voor mij was dit perfect te combineren met mijn opleiding Management HBO, waarvoor ik mijn social degree heb behaald. Omdat deze studie grotendeels HRM gericht was, kreeg ik na het behalen van mijn studie vanuit Sans de vraag om de stap te maken naar de HR-afdeling. Ik moet bekennen dat ik dit in de eerste instantie best spannend vond. Je maakt intern een stap van de werkvloer naar kantoor en het brengt nieuwe werkzaamheden en verantwoordelijkheden met zich mee. Uiteindelijk is dit de perfecte stap voor mij geweest!
Werkzaamheden
Mijn functie is elke dag weer super afwisselend. Naast dat ik het vaste aanspreekpunt ben van mijn collega’s, beheer ik de personeelsplanning en de roosters, ben ik verantwoordelijk voor het werving en selectieproces en gaan alle verzuimmeldingen via mij waarbij ik als tussenpersoon fungeer. Uiteraard zijn er ook de bekende brandjes die geblust moeten worden en vliegen er dagelijks ad hoc werkzaamheden tussendoor die op dat moment urgentie hebben.
Sfeer
Werken bij Sans betekent voor mij gezelligheid. Op welke afdeling je ook werkzaam bent, we zijn echt één groot team. Ik vind het ook belangrijk dat alle collega’s mij weten te vinden wanneer er intern situaties spelen, op welk vlak dan ook. Mijn baan is geen typische 9-tot-5-job waarbij ik na werktijd volledig onbereikbaar ben. Integendeel, ik wil er altijd voor iedereen zijn.
Ontwikkeling
Binnen Sans zijn er veel collega’s die doorgroeien en ontwikkelen binnen het bedrijf. Het is mooi om te zien dat die mogelijkheid hier ook echt leeft, als je wilt kan je ook stappen maken. Ongeacht welke functie je nu hebt en welke functie je zou ambiëren. Ik zie een fijn en steady HR-team voor me waar we de komende jaren met elkaar voor Sans gaan!’
Oksana (Orderpicker)
In de complexe wereld waarin we leven, zijn er momenten in het bedrijfsleven die ons laten stilstaan bij de dagelijkse uitdagingen waarmee onze medewerkers worden geconfronteerd. Gedwongen door de huidige...In de complexe wereld waarin we leven, zijn er momenten in het bedrijfsleven die ons laten stilstaan bij de dagelijkse uitdagingen waarmee onze medewerkers worden geconfronteerd.
Gedwongen door de huidige omstandigheden om haar geboorteland te ontvluchten, vond Oksana haar weg hierin en is ze werkzaam voor Sans Online in ons warehouse.
Oksana is 45 jaar, momenteel woonachtig in Rijssen maar geboren en getogen in Oekraïne met geboorteplaats Karkiv.
HR-manager
‘In Karkiv werk ik voor een internationale B2B en B2C koffiemaatschappij waar ik HR manager ben over 150 medewerkers. Ik werk al 12 jaar met veel plezier bij deze organisatie en ik heb alle ontwikkelingen rondom HR mee mogen maken. Door de huidige omstandigheden ben ik 5 dagen in de week werkzaam voor Sans Online als orderpicker in het warehouse in Rijssen.
Ik ben met open armen ontvangen en vanaf dag één ben ik opgenomen in het team. Natuurlijk was en is de uitdaging er nog steeds om de Nederlandse taal zo snel mogelijk onder de knie te krijgen en zijn er hier en daar kleine cultuurverschillen. Gelukkig zijn mijn collega’s zich hiervan bewust en krijg ik van hun alle steun en begrip om mijn werkzaamheden op een fijne manier te kunnen doen.
Bedrijfscultuur
Ik heb gemerkt dat de bedrijfscultuur binnen een Nederlandse organisatie vergelijkbaar is met de bedrijfscultuur in mijn geboorteland. Binnen de verschillende afdelingen van Sans is er nauwelijks sprake van hiërarchie. Je mag en kan alles aanpakken, als je maar wilt. Qua werkzaamheden is het erg duidelijk wat je moet doen, het proces wat we dagelijks doorlopen is een goed opgezette formule en loopt heel soepel. Wat ook prettig is, is dat we dagelijks inzicht krijgen van het werk dat we leveren. Alles wordt gedeeld, het is transparant en dat is erg fijn.
Aan het einde van de week drinken we met het hele team wat en praten we nog even na. Ik kan hier volledig mezelf zijn, er is geen taalbarrière en mijn collega’s nemen de tijd voor mij. Echt van mens tot mens.’
Iris Smit (Troubleshooter)
Hi Iris! Onze topper Iris is één van de vaste gezichten van ons logistieke warehouse in Rijssen! ‘Ik ben 4,5 jaar geleden gestart bij Sans op de webshop fotografie en ik voerde logistieke...Hi Iris!
Onze topper Iris is één van de vaste gezichten van ons logistieke warehouse in Rijssen!
‘Ik ben 4,5 jaar geleden gestart bij Sans op de webshop fotografie en ik voerde logistieke werkzaamheden uit in het magazijn.
Naarmate de online webshop groeide, kreeg ik steeds meer verantwoordelijkheden erbij en werd het logistieke gedeelte binnen mijn functie groter. Het warehouse werd geopend en ik kreeg samen met mijn collega de verantwoordelijkheid om dit geheel vorm te geven en in te richten, wat gewoon supergaaf was!
Nu ben ik alweer een paar jaar volledig werkzaam in het warehouse en het bevalt nog steeds erg goed. Omdat ik veel verschillende taken kan uitvoeren, is mijn werkweek lekker afwisselend. Lopende taken die dagelijks terugkomen maar ook werkzaamheden die tijdens de dag ontstaan.
De communicatie binnen Sans is erg laagdrempelig en direct, je kunt bij iedereen binnenstappen en er wordt naar je geluisterd. Ook is er ruimte om te lachen met elkaar en je kunt jezelf zijn binnen het team. Ik ben echt iemand die wel van een beetje lol in de keet houdt, iedereen accepteert dit en het maakt dat we als team het gezellig met elkaar hebben. Het team hier maakt echt je werkdag. ’
Iris Hegeman (Orderpicker)
Vanaf 2015 ben ik werkzaam bij Sans Online. Een vriendin van mij werkte hier destijds ook en eigenlijk ben ik er zo ingerold, en nooit meer weggegaan. Ik heb een hele afwisselende functie binnen Sans....Vanaf 2015 ben ik werkzaam bij Sans Online. Een vriendin van mij werkte hier destijds ook en eigenlijk ben ik er zo ingerold, en nooit meer weggegaan.
Ik heb een hele afwisselende functie binnen Sans. Omdat we natuurlijk een grote online webshop hebben, is ons assortiment verdeeld over ons warehouse en onze fysieke winkel. Wanneer er artikelen online verkocht worden die in onze winkel hangen, moeten deze op de dag zelf nog naar ons warehouse gebracht worden. Het is mijn taak om deze items uit de winkel te halen en deze naar het warehouse te rijden zodat het daar ingepakt en verzonden kan worden.
Een tijdje geleden is vanuit Sans aan mij gevraagd waar ik mezelf graag in zou willen ontwikkelen. Ik heb aangegeven dat ik het fotografie gedeelte van kleding op de webshop heel erg leuk vind en ik heb hier ook echt interesse in. Dit is direct opgepakt vanuit Sans en op drukke momenten spring ik in op deze afdeling, een super leuke ontwikkeling waar ik erg blij mee ben!
Wat is typisch Sans?
We werken hard, maar de gezelligheid binnen het team en het leuk hebben met elkaar, dat is typisch Sans. Ik kan hier 100% mezelf zijn en ga echt met plezier naar mijn werk. We blijven groeien en pakken het met elkaar aan, gewoon een hele fijne werkplek.
Anouk Markvoort (Verkoopmedewerkster)
Ik ben Anouk, 22 jaar en sinds 2015 werkzaam bij Sans. Ik kreeg van mijn ouders het volgende mee: ‘We willen graag dat je voor het einde van de meivakantie een bijbaan hebt’. Fashion sprak...Ik ben Anouk, 22 jaar en sinds 2015 werkzaam bij Sans.
Ik kreeg van mijn ouders het volgende mee: ‘We willen graag dat je voor het einde van de meivakantie een bijbaan hebt’. Fashion sprak mij altijd al aan en daarom ben ik gelijk naar Sans gelopen. Ik kom zelf namelijk uit Rijssen, dus dit is mooi dichtbij.
Bij Sans werken bevalt me echt heel goed. Je hoeft nooit stil te staan, zijn er geen klanten om te helpen, dan verwissel ik wandjes en vul ik het nieuwe goed aan. Een bijbaan bij Sans is een bijbaan waar je altijd uurtjes kunt maken.
Als ik aan Sans denk, denk ik aan gezelligheid en een leuke sfeer. Zo hebben we al verschillende personeelsfeesten gehad. Van Lasergamen tot feesten in een strandtent.
Na mijn studie hoop ik mijn werkzaamheden te kunnen blijven combineren, zoals ik dat nu ook doe!
Britt Zwienenberg (Troubleshooter)
Hoe worden jouw online bestellingen verwerkt? We gaan ervan uit dat bijna iedereen wel eens online heeft geshopt. Je scrolt over de pagina en stuit op een paar leuke kledingstukken. Misschien nog wat...Hoe worden jouw online bestellingen verwerkt?
We gaan ervan uit dat bijna iedereen wel eens online heeft geshopt. Je scrolt over de pagina en stuit op een paar leuke kledingstukken. Misschien nog wat verschillende maten om er zeker van te zijn dat het past en door naar de winkelmand. Nog een laatste check en bestellen maar!
Een dag (of twee) later komt jouw bestelling binnen. Maar wat gebeurt er allemaal in die korte tussentijd? Daar komt onze topper Britt om de hoek kijken! Een aantal jaren geleden is zij begonnen als orderpicker en doorgegroeid tot troubleshooter. Het is aan haar (natuurlijk samen met de collega’s) de taak om het orderpicken zo goed en efficiënt mogelijk te laten verlopen.
“Op mijn 20e ben ik begonnen met mijn bijbaan als orderpicker bij Sans in het magazijn naast mijn studie. In de vakanties werkte ik vaak meer. Toen ik 2 jaar geleden fulltime aan het werk ging, groeide ik al snel door naar de functie ‘troubleshooter’.
Als troubleshooter zorg ik ervoor dat de pick-lijsten (alle bestellingen na 17:00 uur van de vorige dag tot het moment van printen) elke dag op tijd geprint klaarliggen, zodat we met z’n allen direct aan het werk kunnen. Na de eerste pauze bespreek ik met de collega’s hoe we de taken na de pauze het beste kunnen verdelen, zodat we de rest van de dag zo productief mogelijk in kunnen vullen.
Er heerst wel echt een teamgevoel, dus wanneer we ergens bij moeten springen, dan doen we dat ook. We zorgen er met elkaar voor dat we alle taken, iedere dag, als team afronden.
Wat ik merk aan het werkgeverschap van Sans is dat ze je de kans geven om door te groeien en ontwikkelen. Als je je maar inzet, dan wordt persoonlijke ontwikkeling echt gestimuleerd. Wat ik ook zo leuk vind aan het werken bij Sans is dat er geen ‘werkdruk’ is. Natuurlijk hebben we wel drukkere dagen, maar we voelen ons dan als team verantwoordelijk. Iedereen is erg behulpzaam en heeft zijn/haar eigen manier van werken. Soms wel even in overleg, maar er is wel heel veel vrijheid binnen de functies.
Je merkt dat we meer zijn dan collega’s alleen, naast dat iedereen elkaar goed kent voelt het ook als een familie. Op de donderdag, vrijdag en zaterdag blijven dan ook veel collega’s hangen voor een borrel. Het is gewoon superleuk en ik zie mezelf hier nog lang niet weggaan.”
Sylvia Onstenk (Aftersales)
Vragen over jouw bestelling(en) bij Sans? Dan kom je al snel in contact met onze aftersales topper Sylvia. Vanuit haar ervaring als verkoopmedewerkster in de winkel, werkt zij sinds drie jaar op onze...Vragen over jouw bestelling(en) bij Sans?
Dan kom je al snel in contact met onze aftersales topper Sylvia. Vanuit haar ervaring als verkoopmedewerkster in de winkel, werkt zij sinds drie jaar op onze aftersales afdeling. En omdat ze zo van afwisseling in haar werkzaamheden houdt, werkt ze daarnaast nog een dag in de week in onze modewinkel.
Toen de vacature aftersales open kwam binnen Sans wist Sylvia het direct, zij wilde zich graag door ontwikkelen binnen een vertrouwde omgeving. Ze houdt van afwisseling in de werkzaamheden en heeft altijd de drive om zichzelf uit te dagen en door te ontwikkelen.
In haar rol als aftersales pakt Sylvia samen met haar team alle servicegerichte taken op van onze klanten die vragen hebben over o.a. verzendingen, retourneren, verzendlabels en (terug)betalingen. Alles met als doel om de klant zo goed en snel mogelijk te helpen bij al hun vraagstukken.
“In deze functie is het vaak snel schakelen, zowel via de mail als telefonisch. Klanten wachten op hun bestelling of hebben vragen over betalingen en willen graag zo snel mogelijk een antwoord. Vooral wanneer er nieuwe collecties uitkomen is het altijd even drukker, maar dit pakken we als team altijd heel goed op.
Binnen het team voel ik me helemaal vrij. De sfeer is echt top! Donderdag, vrijdag en zaterdag wordt er altijd geborreld en daarnaast worden er ook altijd leuke feestjes georganiseerd. Je merkt hierdoor ook dat iedereen elkaar heel goed kent en dat zie je ook terug in het werkplezier.
Als werkgever is Sans heel laagdrempelig. Eigen ideeën zijn altijd welkom en daar doen ze ook echt wat mee. Er is heel veel ruimte voor ontplooiing en iedereen krijgt ook de kans om hun nieuwsgierigheid te volgen.
Naast dat er heel veel vrijheid is, wordt persoonlijke ontwikkeling ook zeker gestimuleerd! Als je vanuit de functie thuis kunt werken, dan mag dat ook en als je graag meer afwisseling in de werkzaamheden wilt dan is dit geen probleem. Dat maakt het werken voor mij ook zo leuk hier!”
Judy Wolbers (Verkoopmedewerkster)
Direct na haar opleiding detailhandel heeft Judy gesolliciteerd als winkelmedewerker bij Sans en nu, 22 jaar later, werkt zij nog steeds met veel plezier als verkoopmedewerkster in onze kledingwinkel in...Direct na haar opleiding detailhandel heeft Judy gesolliciteerd als winkelmedewerker bij Sans en nu, 22 jaar later, werkt zij nog steeds met veel plezier als verkoopmedewerkster in onze kledingwinkel in Rijssen.
Hoe kwam je zo bij Sans terecht?
“Iemand uit mijn netwerk vertelde: als je bij een leuke winkel wilt werken, dan moet je naar Sans gaan.
Zo gezegd, zo gedaan! Ik had direct een fijn gevoel tijdens mijn sollicitatiegesprek.
Door de afwisseling in mijn werkzaamheden en natuurlijk de gezelligheid met klanten en collega’s vliegen de dagen voorbij. Bij Sans is er altijd, letterlijk werk aan de winkel. Van inpakken tot winkelinrichting, alles met als doel om natuurlijk onze nieuwste collecties zo mooi en goed mogelijk te presenteren.
Naast hard werken staat de gastvrijheid voorop. Wat ik zo leuk vind, is dat ik inmiddels veel klanten heb leren kennen. Zo heb ik elke vrijdag een klant die een kopje koffie komt drinken.
Bij Sans begin ik iedere dag met veel plezier en is het zeker mogelijk om door te groeien.
Zo ben ik van winkelmedewerker doorgegroeid naar floormanager en sinds ik parttime ben gaan werken weer als winkelmedewerker.
Binnen Sans voel ik mij helemaal vrij om verschillende functies op te pakken en dat is dan ook mijn perspectief bij Sans!
Naast de vrijheid binnen de werkzaamheden sluiten we als team de werkweek vaak af met een borreltje.
De binding, het plezier en fijne werksfeer proef je hier dan ook duidelijk in terug. We hebben een hecht team dat altijd voor elkaar klaarstaat.“
Erik Beltman (Orderpicker)
In 2016 is Erik begonnen op de afdeling fotografie voor kleding. Naarmate er steeds meer foto’s door de leveranciers zelf aan werden geleverd is Erik doorgegroeid naar online om orders te picken...In 2016 is Erik begonnen op de afdeling fotografie voor kleding. Naarmate er steeds meer foto’s door de leveranciers zelf aan werden geleverd is Erik doorgegroeid naar online om orders te picken en verzamelen. Er komen dagelijks meer dan honderden online bestellingen binnen, die grotendeels worden verwerkt in het magazijn. De orders die op dat moment niet in het magazijn voorradig zijn, maar wel in de winkel, daar draagt Erik zijn verantwoordelijkheid voor.
Wat maakt het werken bij Sans zo leuk?
“Wat ik zo leuk vind aan mijn werkzaamheden en Sans als werkgever is de gezelligheid. Iedereen is gelijk, we zijn heel vrij in onze werkzaamheden en iedereen is welkom en wordt met open armen ontvangen in ons leuke team. Ik zeg altijd maar zo: Als je er voor open staat, dan kan je bij Sans alle kanten op.”
Christy Smits (Inkoopster)
Christy is 11 jaar geleden begonnen als parttime verkoopster op de zaterdag en koopavonden, zodat ze naast haar studie nog een zakcentje bij kon verdienen. Een eindstage volgde en de geschiedenis wordt...Christy is 11 jaar geleden begonnen als parttime verkoopster op de zaterdag en koopavonden, zodat ze naast haar studie nog een zakcentje bij kon verdienen. Een eindstage volgde en de geschiedenis wordt nog steeds geschreven!
Wat maakt SANS als werkgever zo uniek?
‘Ik kreeg bij SANS veel afwisselende taken en werkzaamheden, waardoor ik in al die jaren ook écht kon ontdekken wat ik leuk vond om te doen. Van het orderpicken in het magazijn, winkelverkoop(st)er en kassière tot inkoopster, wat ik nu alweer 3 jaar doe. Samen met mijn team zorg ik voor de inkoop van verschillende merkkleding. Iedereen heeft zijn/haar eigen merkenpakket en we zijn verantwoordelijk voor onze eigen planning. Soms kan het even drukker zijn, maar we staan als team altijd klaar voor elkaar.
Het fijne vind ik dat je binnen SANS alle kanten op kunt, ik zie collega’s echt heel veel switchen in een korte periode. De combinatie tussen het magazijn en de winkel spreekt ook veel mensen aan. De binding, het enthousiasme en vooral het werkplezier staat bij SANS op nummer één! Je merkt vooral tijdens de donderdagavond- en vrijdagmiddagborrel dat dit ook écht leeft bij ons.’